۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

وضعیت بد جسمی ۳ زندانی سیاسی پس از ۱۱ روز اعتصاب غذا

بهروز علیزاده و ودود سعادتی فعالین مدنی آذربایجانی و رحیم غلامی روزنامه نگار که از ۱۲ فروردین ۸۹ در زندان اردبیل دست به اعتصاب غذا زده اند پس از ۱۱ روز اعتصاب غذا در شرایط وخیم جسمی به سر می برند.

رهانا: منابع موثق در زندان اردبیل می گویند فشار خون بهروز علیزاده، ودود سعادتی و رحیم غلامی در اثر اعتصاب غذا پایین آمده و از این بین بهروز علیزاده دچار سرگیجه و تپش قلب شده است. به گفته همین منابع مسئولین زندان این سه زندانی سیاسی آذربایجانی را به سلولهای انفرادی قرنطینه زندان اردبیل منتقل کرده اند.

به گزارش ساوالان سسی، دادستان استان اردبیل روز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۸۹ با مراجعه به قرنطینه زندان اردبیل از این سه زندانی سیاسی آذربایجانی خواسته تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند اما این زندانیان با رد درخواست دادستان اعلام کرده اند تا رفع فشارهای وارده از سوی رئیس و پرسنل زندان اردبیل و تا دست یافتن به حقوق اولیه خود بعنوان یک زندانی به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

خانواده های علیزاده، سعادتی و غلامی پس از گذشت ۱۱ روز از اعتصاب غذای این زندانیان به شدت نگران وضعیت سلامت جسمی آنها هستند. به دنبال اعلام اعتصاب غذای این سه زندانی سیاسی مسئولین زندان اردبیل مانع از ملاقات خانواده ها با این زندانیان می شوند.