۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

Mohammad Reza Bakery Kashmar representative in the open session of parliament due to a dual approach with the Ministry of Culture reformist newspapers

محمد رضا خباز نماینده کاشمر در جلسه علنی مجلس از علت برخورد دوگانه وزارت ارشاد با روزنامه های اصلاح طلب و محافظه کار پرسید. او تذکر داد که به نشریات هتاک اصولگرا کاری ندارند ولی رسانه های اصلاح طلب مرتب توقیف می شوند.

بدرخواست کمیسیون فرهنگی مجلس صبح امروز وزیر ارشاد اسلامی محمد حسینی به جلسه علنی مجلس دعوت شد تا به سئوال نمایندگان پاسخ دهد.

در این جلسه محمد رضا خباز نماینده کاشمر از علت برخورد دوگانه وزارت ارشاد با روزنامه های اصلاح طلب و محافظه کار پرسید. او تذکر داد که به نشریات هتاک اصولگرا کاری ندارند ولی رسانه های اصلاح طلب مرتب توقیف می شوند.

خباز در جلسه امروز اعتراض کرد که وقتی یک نماینده مجلس از وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور انتقاد می کند ، روزنامه ها جرات منتشر کردن آنرا ندارند و می ترسند که از وزارت ارشاد تذکر بگیرند.

او مثال زد که دبیر شورای عالی امنیت ملی در مورد دلار های نفتی مساله ای را مطرح می کند و به خاطر درج آن چهارده روزنامه تذکر می گیرند.

او همچنین افشا کرد که بخاطر چاپ سخنان مطهری نماینده تهران در مجلس اسلامی ده روزنامه تذکر گرفته اند.

خباز از وزیر ارشاد پرسید چطور از کنار هتاکی به مراجع در برخی رسانه ها می گذرید ؟چرا برخوردتان یک طرفه است؟ او در سخنانش افشا کرد که به نشریات “هتاک ” جایزه سفر عمره می دهند ولی نشریات دیگر را به محاق توقیف می اندازند. او اعتراض کرد که نباید وضع به گونه ای باشد که ” عده ای احساس امنیت بیشتر کنند و جایزه بگیرند.”

وزیر ارشاد در جلسه امروز مجلس در دفاع از سیاست های خود توضیح داد که در بحث جنگ نرم و مسائل پس از انتخابات ” طبیعی بود” تا از دامن زدن به “فتنه” جلو گیری کنیم.

او برای توجیه دخالت های وزارت خانه اش در مطالب مطبوعات مثال زد که یارانه ها یک اصل ملی است بنا براین” نباید از سوی مطبوعات زیر سئوال برود.” او توضیح داد که مطبوعات حق ندارند نسبت به نظام بد بینی ایجاد کنند.

وزیر ارشاد گفت اگر کسی به ” مصالح نظام خدشه بزند باید تذکر بگیرد” .

در پاسخ به اظهارات وی نماینده کاشمر طی سخنانی این پرسش را مطرح کرد که ” مساله این جاست که چه چیزی مصالح نظام است؟”

نماینده کاشمر در پایان یاد آوری کرد که اگر وزیر ارشاد همین سبک کار را برای وزارت خانه اش مناسب می داند ” من از پاسخ های ایشان قانع نمی شوم.”