۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

Mostafavi: hustru Bygnahm Free

Mohammad Mostafavi få fall av advokat för mänskliga rättigheter som har asyl i Turkiet, om statusen för hans fru och hans bror har gripits i Iran, har uttryckt oro. Enligt BBC Mostafavi hustru och sin fängelsevistelse i isoleringscell för olagliga behandlade med betoning på de oskyldig han krävde hans frigivning. Mr Mostafavi: s högkommissarie för mänskliga rättigheter i Turkiet, flyktingar, opinionsbildning Sakineh Mohammadi Ashtiani svarat för en kvinna att stening för brottet äktenskapsbrott och dömde henne fallet med globaliseringen har det räddats från döden. Mr Mostafavi sade: "Under hennes man och hans verk är inte helt oskyldig. Han sade:" Jag är ledsen hela tiden varför denna bör hållas i isoleringscell och hålls som gisslan tills jag jag presentera mig själv. Han är inte någon synd. Greps dagen, ingen information alls från där jag är, nej. Varför skulle en mamma är skild från sin son, tolv dagar. "Mostafavi sade i det aktuella fallet fick rättsliga garantier för att återvända till Iran. Hans andra i augusti (24 juli) att ge förklaringar Teheran kallades till åklagaren utfärda arresteringsorder för hans gripande och reseförbud varv av domstol i Iran på grund av detta land och söka asyl i Turkiet. Mr Mostafavi sagt, dagen efter att han fått en kallelse och besvara frågor förhörsledaren, men skrevs ut när han lade märke till hans kontor för att gå online Polis och inspektion av det här stället var. Mr Mostafavi sa: "Jag bestämde mig för jag fick inte ut ur Iran. I själva verket tvingade mig ... eftersom det är möjligt de gav mig och de som var i rättsväsendet har jag hört att reseförbudet var jag tvungen att få illegalt till Turkiet. "Mr Mostafavi kommissionär i Turkiet FN: s högkommissarie för flyktingar som söker asyl, sade landets polis för att skydda honom, satte honom skyldig till hans fall är tydlig. Mohammad Mostafavi sa: "Hittills har flera västerländska länder inklusive Norge redo att ta emot honom har. Mr Mostafavi representerar ett antal tonåringar dömdes för att ladda och för att hindra genomförandet av detta straff, inklusive ett omfattande arbete med information via sin personliga blogg, har inlett. Eftersom utfärdande av en arresteringsorder, Mr Mostafavi okänd Även om denna möjlighet har antytts att hans handlingar för att försvara klienter, bland annat genom internationella medvetenhet, missnöje på grund av de rättsliga myndigheterna och säkerhet.