۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

بازداشت وکیل و فرزند سکینه محمدی به همراه دو خبرنگار آلمانی توسط عوامل وزارت اطلاعات

← Sajjad Ghaderzadeh and Houtan Kian have been arrested
Sajjad and Houtan arrested!
Posted on October 11, 2010 by enghelaboandishe
سجاد و هوتن کيان و دو خبرنگار آلمانی در تبريز دستگير شدند


روز يکشنبه ١٠ اکتبر ساعت ٧ عصر به وقت ايران هنگاميکه دو خبرنگار آلماني براي مصاحبه با سجاد پسر سکینه و هوتن کیان وکیل سکینه به دفتر هوتن رفته بودند٬ عوامل وزارت اطلاعات به دفتر کار اين وکيل ريخته و هر چهار نفر حاضر در محل را دستگير و با خود بردند. دستگير شدگان عبارتند از: سجاد قادرزاده پسر سکينه محمدي آشتياني٬ هوتن کيان وکيل سکينه٬ و دو خبرنگار آلماني. دستگير شدگان از آن هنگام تا کنون در محل نامعلومي نگهداري ميشوند و کسي از سرنوشت آنها اطلاعی ندارد.



تنها چيزي که مشخص است عوامل وزارت اطلاعات آنها را دستگير کرده اند. لحظه اي که عوامل وزارت اطلاعات به دفتر کار هوتن کيان ريختند، خبرنگار آلماني در حال صحبت با مينا احدي از طريق تلفن بود که اعلام کرد ديگر نميتواند ادامه بدهد و تلفن را قطع کرد. از اين هنگام تا کنون خبري از اين چهار نفردر دست نيست.



بعد از اين واقعه مينا احدي تا نیمه های شب ایران تلاش کرد با دفتر وکيل سکينه و خبرنگاران آلماني تماس بگيرد٬ اما تماس ممکن نشد و همه تلفن ها بسته بود. مينا احدي بلافاصله همکاران خبرنگاران آلماني و مقامات دولت آلمان را از اين واقعه مطلع کرد. چند ساعت بعد از اين اتفاق وزارت خارجه آلمان و همکاران خبرنگاران و مينا احدي مطمئن شدند که چهار نفر فوق دستگير شده اند.



ما با تمام قوا برای آزادی سجاد و هوتن و خبرنگاران آلمانی تلاش میکنیم و همگان را به اعتراض هرچه وسیعتر به این سبعیت حکومت اسلامی فرامیخوانیم. دستگیرشدگان و سکینه باید فورا آزاد شوند.



کميته بين المللي عليه اعدام

کمیته بین المللی علیه سنگسار

١١ اکتبر ٢٠١٠