۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

ضرب و شتم امین ریاحی در زندان وکیل آباد و تهدید وی به تجاوز

يک سرباز به نام رضا بيات که مسئول انگشت نگاری بود مرا به اتاق ديگری برد و در آن جا به شدت مرا کتک زد، کل اين زمان حدود ده دقيقه بود. من در دو سه ساعتی که در آن سالن نگهداری می شدم حداقل چهار مورد ديگر هم ديدم که دو مورد ضرب و جرح ها به وسيله همين آقای بيات بود. پس از آن هم وقتی داشتم از زندان مرخص می شدم، يک سرباز ديگر من و يک زندانی سياسی ديگر را جدا کرد و از ما چند سوال پرسيد. من واقعا توان پاسخگويی نداشتم اما فرد کناری من که جواب های قاطع می داد را کتک زد، متاسفانه اتيکت نداشت و نامش را متوجه نشدم.
خبرنگاران سبز/ حقوق بشر:
سه دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد به نام های مهدی خسروی، امين رياحی و حميد رضا اميرخانی به يک سال حبس تعزيری که به مدت پنج سال به حالت تعليق در آمده است محکوم شدند.

اين در حالی است که مديرمسئول نشريه محاوره، امين رياحی در زندان وکيل آباد مشهد به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت. شاهدان علت ضرب و شتم را اعتراض او به فرياد زدن سربازان عنوان کردند امين رياحی در اين زمينه به دانشجو نيوز گفت: در ابتدا به فرياد کشيدن سربازی که در زندان وکيل آباد مرا صدا می کرد اعتراض کردم اما متصدی پذيرش زندانيان به سمت من حمله ور شد و مرا به شدت کتک زد، اين در حالی بود که من با دستبند و پابند جا به جا می شدم، او را تهديد کردم در صورت ادامه ضرب و شتم و فحاشی نامش را گزارش خواهم داد اما او پس از اين که مورد اتهامی من، تبليغ عليه نظام را ديد در حالی که به آقايان کروبی و موسوی دشنام ناموسی می‌داد دوباره به من حمله ور شد و به کتک زدن من ادامه داد.

اين فعال دنشجويی دانشگاه فردوسی مشهد همچنين افزود: فحش‌های ناموسی به من می‌داد و فرياد می‌کشيد اين نظام سی سال است که از پس شما برآمده، جای همه شما کهريزک است و من را تهديد کرد که امشب ده نفر را می فرستم تا به تو تجاوز کنند بچه خوشگل، سوسول و از اين حرف ها، بعد هم دشنام هايی به کروبی و موسوی و اوباما و رجوی و خانواده هايشان داد. اطمينان دارم که غير از اين چهار نفر، کسی را نمی شناخت.

وی با فاش کردن نام افرادی که وی را ضرب وشتم کردند به دانشجونيوز گفت: يک سرباز به نام رضا بيات که مسئول انگشت نگاری بود مرا به اتاق ديگری برد و در آن جا به شدت مرا کتک زد، کل اين زمان حدود ده دقيقه بود. من در دو سه ساعتی که در آن سالن نگهداری می‌شدم حداقل چهار مورد ديگر هم ديدم که دو مورد ضرب و جرح‌ها به وسيله همين آقای بيات بود. پس از آن هم وقتی داشتم از زندان مرخص می‌شدم، يک سرباز ديگر من و يک زندانی سياسی ديگر را جدا کرد و از ما چند سوال پرسيد. من واقعا توان پاسخگويی نداشتم اما فرد کناری من که جواب های قاطع می‌داد را کتک زد، متاسفانه اتيکت نداشت و نامش را متوجه نشدم.

امين رياحی ادامه داد: امروز از پزشکی قانونی تاييد ضرب و جرح را گرفتم اما قصد شکايت ندارم، هنوز دو ماه هم از پرونده مشابه ای که آقای صنعتی پور در دانشگاه فردوسی داشتند نمی گذرد، اما شاهد بوديم که عليه ايشان حکم صادر شد. فکر نمی کنم شکايت من، از شکنجه ديگران در زندان وکيل آباد مشهد جلوگيری کند.

گفتنی است اين دانشجويان که در نشريات دانشجويی دانشگاه فردوسی مشهد فعاليت روزنامه نگاری می کردند و به اتهام تبليغ عليه نظام در نشريه محاوره به يک سال زندان محکوم شدند پيش از اين در سال ۸۷ نيز به دليل فعاليت در نشريات دانشجويی به چهار ترم محروميت از تحصيل محکوم شده بودند.